چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم
چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم

چتو دوره Cisco VOIP Elastix & AsteriskA رو به صورت عملی و کاربردی یاد بگیرم + دانلود و آموزش فارسی

نتیجه تصویری برای ‪Cisco VOIP Elastix & Asterisk‬‏ آموزش رایگان تصویری:

 


آموزش فارسی دوره Cisco VOIP Elastix & Asterisk به صورت عملی و کاربردی


بعنوان یکی دیگر از آموزش های رایگان قصد داریم دوره آموزشی Cisco VOIP و پلتفرم های Elastix & Asterisk را به صورت آموزش تصویری به زبان فارسی ارائه دهیم. در این آموزش نخست مباحث به صورت تئوری بیان می گردد و سپس به صورت کامل نحوه پیکربندی به صورت کاملاً عملی آموزش داده شده است.

   


مقدمه:

 

در این دوره آموزشی با فناوری (Voice Over IP (VOIP و سیستم تلفنی استریسک (Asterisk) و  الستیکس (Elastix) راه اندازی عملی و کاربردی آن با استفاده از تجهیزات مبتنی بر IP Telephony آشنا خواهید گشت. تمامی مباحث و سرفصل های این دوره در قالب تئوری و عملی و همین طور فیلم برداری در لابراتوار فرزان به همراه مدرس و استفاده از تجهیزات خریداری شده VOIP  این گروه آموزشی صورت گرفته است.

 

منظور از مفهوم VOIP، در واقع استفاده از تلفن بر روی شبکه اینترنت به منظور برقراری تماس های صوتی و حتی تصویری است. یک تلفن تحت شبکه، مجهز به تکنولوژی IP و دارای پروتکل های انتقال داده در شبکه های کامپیوتری است. تلفن های تحت شبکه بسیار شبیه به تلفن‌های عادی از نظر ظاهری هستند ولی دارای فن آوری IP و نرم افزار ها و سیستم عامل های مخصوص به خود می باشند و قابلیت اتصال به یک شبکه LAN و یا WAN را دارا هستند. اسامی مختلفی برای تجهیزات VOIP به کار برده می شود بعنوان مثال،  IP Phone، تلفن تحت شبکه، تلفن VoIP ، دستگاه های IP Telephony و غیره است. یکی از اصلی ترین کاربردهای استفاده از تکنولوژی VOIP در ایران، کاهش چشمگیر هزینه های مخابراتی است چرا که به راحتی می توان با استفاده از تجهیزات مبتنی بر VOIP، دفاتر کاری یک شرکت را در شهرهای مختلف به یکدیگر متصل نمود، حال آنکه ارتباط های تلفنی مابین دفاتر از روی بستر اینترنت و خصوط اجاره ای مخابراتی صورت می گیرد که در نتیجه هزینه استفاده از خطوط تلفن بین شهری مخابراتی (منظور خطوط کابل سیمی آنالوگ) کاملاً حذف می گردد. حتی می توان تمامی داخلی های یک شرکت را به شعبه دیگر شرکت متصل نمود. تمامی جذابیت های فوق به عدم نیاز پرداخت هزینه خطوط مخابراتی و همین طور استفاده از گوشی های تلفن با ظاهر مشابه با تلفن های معمولی خواهد بود.

 

شرکت سیسکو بعنوان بزرگترین شرکت مخابراتی، استاندارد ها و پروتکل ها و همین طور محصولات و تجهیزات اختصاصی در زمینه فناوری VOIP ارائه داده است و تمامی علاقه مندان به سیسکو می توانند در صورت گذراندن دوره CCNA 200-120 بعنوان پیشنیاز، مباحث تدریس شده محصول فوق را به راحتی آموزش ببیند.البته لازم به توضیح است که استفاده تجهیزات سایر تولید کنندگان و همین طور به طور کلی فناوری VOIP در این دوره تدریس شده است و لزوماً نیازی به استفاده از تجهیزات سیسکو را نخواهید داشت بلکه تخصص پیکربندی فناوری VOIP را خواهید آموخت. این اطمینان وجود دارد که پس از مطالعه مباحث آموزشی این دوره قابلیت راه اندازی و پیکربندی تلفن های VOIP را در مراکز کاری تحت برند های مختلف داشته باشید و تخصصی ارزشمند را به رزومه کاری خودتان اضافه نمایید. لازم به ذکر است که هزینه های اجرای پروژه های VOIP در ایران بعضاً چند میلیون تومان است و این در حالی است که تخصص راه اندازی و به کارگیری تجهیزات IP Telephony به صورت محدود فقط در بعضی از آموزشگاه های حضوری تدریس می شود.


مدرس این دوره آموزشی مهندس یوسفی از اساتید بنام سیسکو در آموزشگاه سایبرتک (کندو) می باشند و در این دوره و برای اولین بار در ایران نحوه راه اندازی گام به گام استفاده از تجهیزات آی پی فون را در قالب فیلم برداری و به صورت عملی تدریس کرده اند. همین طور آشنایی با تجهیزات شرکت سیسکو و سایر تولید کنندگان محصولات VOIP، بیان سرفصل های تئوری و پیاده سازی عملی مورد نیاز مطابق با دوره های آموزشگاهی و استفاده از تجریبات عملی ایشان نیز این دوره آموزشی را به صورت محصولی متفاوت با تمامی تولیدات ارائه شده تاکنون به بازار قرار داده است.

 

مهندس حمید یوسفی، با 9 سال سابقه کار حرفه ای شبکه، در زمینه های مختلف مانند: امنیت ، شبکه های دیتا، شبکه های وایرلس، VOIP فعالیت نموده است. همچنین مهندس یوسفی دارای چهارسال سابقه تدریس شبکه در آموزشگاه های معتبر داخلی و خارجی را دارا می باشند.

 

این دوره، VOIP بوده و جهت آشنایی علاقه مندان با مباحث ویپ می باشد و مطالب را به صورت عملی راه اندازی و تست می نماید. این مطلب به منظور آشنایی هرجه بیشتر عملی با مطالب دیده شده است. پیش نیاز این دوره، آشنایی با IOS شرکت Cisco ، آشنایی مقدماتی با لینوکس و مفاهیم شبکه است.

 


 

 

>>برای مشاهده نمونه فیلم ها نیاز به برنامه  WinRAR و Media Player خواهید داشت.<<


برای دانلود مباحث پیشنهاد می شود از نرم افزارهای دانلود منجر استفاده نمایید و همین طور نیاز خواهید داشت که فیلم هایی که چند پارت (چند قسمت) می باشند را در یک فولدر قرار داده و از حالت فشرده خارج نمایید. همین طور پیشنهاد می شود برای مشاهده فیلم ها از Media Player و به صورت Full Screen استفاده نمایید.


 

فصل اول:

1.  آشنایی با محیط لابراتوار پیاده سازی عملی، (آشنایی با تجهیزات و تلفن های IP تهیه شده در این دوره آموزشی)،  توضیح در مورد دوره توسط مدرس، و بررسی اجمالی وب سایت هایی که در زمینه VOIP فعال می باشند.

 

(مدت زمان آموزش این فیلم 12دقیقه می باشد.)

لینک دانلود فیلم مالتی مدیای آموزشی (132MB)


 

2.  معرفی و بررسی مفاهیم پایه ایی Fundamentals در زمینه تکنولوژی VOIP

 

(مدت زمان آموزش این فیلم 27 دقیقه می باشد.)

لینک دانلود فیلم مالتی مدیای آموزشی (14MB)


 

3. بررسی راه حل هایی (Solutions) که در زمینه تکنولوژی VOIP قابل پیاده سازی می باشد.

 

(مدت زمان آموزش این فیلم 43 دقیقه می باشد.)

لینک دانلود فیلم مالتی مدیای آموزشی (60MB)


 

4.  آشنایی و معرفی فریم ورک  Elastix ، نحوه دانلود و توضیحات مرتبط

 

(مدت زمان آموزش این فیلم 18 دقیقه می باشد.)

لینک دانلود فیلم مالتی مدیای آموزشی (67MB)


 

5.  معرفی Cisco VOIP، آشنایی با تجهیزات و تکنولوژی های مبتنی بر VOIP

 

(مدت زمان آموزش این فیلم 33 دقیقه می باشد.)

لینک دانلود فیلم مالتی مدیای آموزشی (32MB)


 

6. جمع بندی مباحث  (VOIP ) قسمت اول

 

(مدت زمان آموزش این فیلم 3 دقیقه می باشد.)

لینک دانلود فیلم مالتی مدیای آموزشی (2MB)


 

7. جمع بندی مباحث  (VOIP ) قسمت دوم

 

(مدت زمان آموزش این فیلم 20 دقیقه می باشد.)

لینک دانلود فیلم مالتی مدیای آموزشی (25MB)


 

منابع دوره:

برای مشاهده معرفی کامل این دوره بین المللی به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

معرفی آزمون بین المللی Cisco VOIP

http://www.cisco.com/web/learning/certifications/associate/ccna_voice/index.html

 

معرفی محصولات سیسکو مبتنی بر VOIP

http://www.cisco.com/c/en/us/products/collaboration-endpoints/ip-phones/index.html

 

معرفی سیسکو (IP Telephony/Voice over IP (VoIP

http://www.cisco.com/c/en/us/tech/voice/ip-telephony-voice-over-ip-voip/index.html

 

کتاب های دوره VOIP:

دانلود (PDF) کتاب Cisco Technical Solution Series: IP Telephony Solution Guide

 

نرم افزارهای موردنیاز جهت پیاده سازی سناریوهای کاری در این مالتی مدیا آموزش داده شده است.

 

نرم افزار Softphones

نرم افزار Zoiper_3.6

نرم افزار 3CXPhone6

نرم افزار Elastix-2.5.0-21oct2014

و ...

 

به زودی آمورش های تصویری رایگان بیشتری از این دوره ارائه خواهد شد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد