چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم
چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم

سیستم عامل مینیکس Minix Operating System


مینیکس یک سیستم عامل کوچک و open source است و شبیه به سیستم عامل unix است که بر اساس معماری microkernels برپا شده است. Andrew.s.tanenbawm(اندرو اس تنن باوم این سیستم عامل را برای مقاصد آموزشی طراحی کرد. Linux نیز به گونه ای ازminix الهام گرفته است.اسم minix از لغات minimal unix گرفته شده است.

 

 

ادامه مطلب ...

چه نرمشهایی برای کوچک کردن شکم و آب کردن چربی های دور شکم انجام بدم؟

با همین چند حرکت ساده می‌توانید کم‌کم از دست چربی‌های شکم‌تان‌ خلاص شوید.
قدیم‌ها، چاق بودن و شکم بزرگ داشتن نشانه‌ای بود از اعیان و اشراف بودن. اما این روزها دیگر کسی اضافه وزن را دوست ندارد و بیشتر آدم‌ها ترجیح می‌دهند این جمله را از دیگران بشنوند که: ”خوش به حالت، چه هیکل خوبی داری!” خوش‌هیکل بودن این روزها مترادف شده است با باریک‌اندام بودن و شکمی برآمده نداشتن. این مطلب، شما را با ۱۵ تمرین ورزشی آشنا می‌کند که انجام روزانه آنها می‌تواند شما را به همین معنا خوش‌هیکل‌تر کند.
  ادامه مطلب ...

موفقیت مالی امری معنوی

برای رسیدن به موفقیت مالی،‌ کارهایی که می‌توانید انجام این است که از خرج‌های اضافی بزنید و همیشه برای خودتان و خانواده پس‌ انداز داشته باشید، پس انداز همیشه معجزه می‌کند و در عین حال همیشه به شما روحیه می‌دهد، هرچقدر بیشتر بهتر، برنامه‌ای برای خودتان بگذارید که روزی یا هفته‌ای یا ماهی مبلغی را کنار (مثلاً در بانک) بگذارید، برای خودتان وقتی کار درستی انجام می‌دهید پاداش یا هدیه‌ای از طرف خودتان در نظر بگیرید و با یک مراسم ساده اما با شکوه (مثلاً می‌توانید وقتی چراغ‌ها را خاموش کرده‌اید و شمعی برای خودتان روشن کرده‌اید به موسیقی ملایمی گوش می‌دهید) وقتی تنها هستید آن را به خودتان بدهید. بعد از مدتی زمانی می‌رسد که می‌بینید مبلغی (مثلاً 800 هزار تومان یا 800 یورو پس انداز دارید) اما یادتان باشد که این فقط نمایش مادی قضیه است ولی معتقدم که سرمایه‌ی اصلی شما این نیست بلکه قدرت تفکر و اندیشه‌ی شماست، همان بعد معنوی ماجرا. درباره مبلغی که در اختیار دارید خوب فکر کنید.

  ادامه مطلب ...

راه خود را از میان دگرگونی بیابید

روانشناسان کشف کرده اند که انسانها ذاتاً  دگرگونی و تازگی را دوست دارند. اما هنوز بسیاری از ما سعی می کنیم خود را در لنگرگاه امنی که اکنون هستم بمانیم تا اینکه دل به امواج روزگار بسپاریم. همه ما فکر می کنیم اگر در دنیای شناخته شده ها بمانیم امنیت و آسایش وحتی شادی بیشتری داریم.

اما بدانید که هیچ چیز نمی تواند از قدرت باور و ایمان با ارزش تر باشد. خودداری از دگرگونی و پیشرفت برای انسان بسیار مخاطره آمیز است. بله روبرو شدن با ناشناخته ها به نظر ترسناک می رسد. و همین حرکت از مسیر عادی و معمول همیشگی به یک راه جدید گیج کننده هم هست. ولی همین جای عجیب و ترسناک جایی است که موقعیت ها و پیشرفت وجود دارد.

 

ادامه مطلب ...

بررسی ۷ راه برای ثروتمند شدن توسط رابرت کیوساکی

یکی از واژه‌های که انسان‌ها از دیرباز به دنبال تصاحب آن بوده‌اند کلمه‌ای ست به نام قدرت. به گواه تاریخ جنگ‌های زیادی در عصرهای گوناگون تنها برای کسب این واژه بین مردم یک کشور یا کشورهای گوناگون اتفاق افتاده است. مصادیق قدرت نیز در دوره‌های مختلف متفاوت بوده‌اند. به عنوان مثال، هنگامی که انسان‌ها در غارها و یا به صورت قبیله‌ای زندگی می‌کردند توان جنگاوری و هوشمندی در وقت شکار مصداق قدرتمند بودن آدم بوده است اما این مصادیق با گذشت زمان تغییر کرده تا اینکه در عصر ما که عصر اطلاعات و دانش است ثروتمند بودن معیار قدرت یک انسان قرن بیست و یکمی ست.

امروزه در جوامع گوناگون بحث ثروتمندی و راه‌های مختلف کسب ثروت یکی از مطالب داغ روزنامه‌ها، مجلات، وب‌سایت‌ها و کتب مختلف است و البته، کشور عزیزمان ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما شاید کشش و جذابیتی که مبحث ثروت دارد باعث شود برخی افراد دانسته یا ندانسته از راه‌های اشتباه و گاها خطرناک برای رسیدن به پول استفاده کنند؛ بنابراین در این مقاله ۷ راهی را که رابرت کیوساکی در کتاب خود با عنوان « راهنمایی‌های پدر پولدار برای سرمایه‌گذاری » برای کسب ثروت بیان نموده را بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین راه که همان مورد هفتم است را برای طی این مسیر و رسیدن به امنیت مالی انتخاب کنید:

پدر پولدار به من می‌گفت، راه‌های زیادی برای ثروتمند شدن وجود دارد و هر یک از آن‌ها بهایی دارد. برخی از این راه‌ها به شرح زیرند :

۱ 

ادامه مطلب ...

ثروتمند شوید

Become-Rich

۱- برای این که ثروتمند شوید باید مخارجتان کمتر از درآمدتان باشد و باقیمانده را پس انداز کنید.

2- از طرفین معامله، آن که از خود اشتیاق بیشتری نشان می دهد امکان کمتری برای به دست آوردن بهترین قیمت دارد.

3- شما تنها در صورتی می توانید بهترین معامله را انجام دهید که بتوانید در صورت نامطلوب بودن قیمت ، از خیر معامله بگذرید.

4- مردم ذاتاً عادل هستند و حاضرند در مقابل لطفی که به آنها می کنید متقابلاً پاداش شما را بدهند.

5- در معامله ، با دادن امتیازات کوچک می توانید در عوض امتیازات بزرگتری به دست آورید.

 

ادامه مطلب ...

ثروتمند شوید

۱- برای این که ثروتمند شوید باید مخارجتان کمتر از درآمدتان باشد و باقیمانده را پس انداز کنید.

2- از طرفین معامله، آن که از خود اشتیاق بیشتری نشان می دهد امکان کمتری برای به دست آوردن بهترین قیمت دارد.

3- شما تنها در صورتی می توانید بهترین معامله را انجام دهید که بتوانید در صورت نامطلوب بودن قیمت ، از خیر معامله بگذرید.

4- مردم ذاتاً عادل هستند و حاضرند در مقابل لطفی که به آنها می کنید متقابلاً پاداش شما را بدهند.

5- در معامله ، با دادن امتیازات کوچک می توانید در عوض امتیازات بزرگتری به دست آورید.

6- میزان درآمد شما در هر زمان بازتاب ارزشی است که دیگران برای کار شما قائل هستند.

7- منابع جسمانی، ذهنی و عقلانی شما که مرتباً در حال رشد و تغییر است سرمایه شخصی شماست.

8- اگر نمی توانید پول  پس انداز کنید، استعداد ثروتمند شدن ندارید.

9- این که چقدر درآمد دارید مهم نیست، بلکه نکته مهم این است که چه مقدار از آن را می توانید نگه دارید.

10- افراد موفق وقتی که درآمد خوبی دارند پس انداز می کنند و در نتیجه وقتی درآمد کمی دارند پشتگرمی مالی دارند.

11- هزینه ها معمولاًً آنقدر افزایش پیدا می کند تا به میزان درآمد برسد. به همین دلیل است که اکثر مردم هنگام بازنشستگی فقیر هستند.

12- هرگز خود را به طور ناگهانی درگیر یک سرمایه گذاری غیر قابل برگشت نکنید.

13- رمز دستیابی به استقلال مالی از طریق پس انداز این است که پول را کنار بگذارید و هرگز به هیچ دلیلی به آن دست نزنید.

14- برای ثروتمند شدن هیچ راه سریع یا آسانی وجود ندارد.

15- جمع آوری پول موجب می شود که پول بیشتری به سوی شما جذب شود.

راز میلیونرهای خود ساخته

رمز و راز میلیونرهای خود ساخته جهانافراد ثروتمند و میلیونر خود ساخته باهوش تر و برتر از شما نیستند. اما آنها از یک سری اسرار ویژه برای ثروتمند شدن بهره گرفته اند که شما نیز می توانید با پیروی از آنها حداقل کسب و کار خود را رونق بخشید.

1. رویاهای بزرگی در سر داشته باشید. افکار بزرگ زندگی شما را متحول خواهد ساخت.

2. یک تصویر خاص از مقصد مسیر خود در ذهن تان ترسیم کنید. هر اندازه این تصویر مشخص تر و خاص تر باشد امکان دستیابی شما به آن بیشتر خواهد بود.

3. به گونه ای رفتار کنید که گویی شما مالک کسب و کارتان می باشید. ولو آنکه برای شخص و شرکت دیگری کار می کنید. این نگرش شما بذرهای موفقیت و استقلال شغلی را در سرنوشت شما خواهد کاشت.

 

ادامه مطلب ...

روش هایی برای پس انداز نمودن پول

حتی الامکان عاداتتان را تغییر دهید :
جمله کلیشه ای قدیمی هیچوقت از زبان ها نمی افتد : "قدیم ها چیزها خیلی ارزانتر بود." بله، مسلماً فشار تورم روی ارزش پولی که به زحمت درآورده اید بی تاثیر نیست. درست است، قبلاً با هزار تومان پول رایج ایران خیلی چیزها می شد خرید. اما مردم معمولاً فراموش می کنند که ارزش پولشان بستگی به دورانی دارد که در آن زندگی می کنند.

درست است که سی سال پیش میتوانستید با هزار تومان کلی چیز بخرید، اما حواستان باشد، جدای در نظر گرفتن نبود محور های یک اقتصاد سالم در جامعه ی فعلی، که متاسفانه مشکلات عدیده ای را بوجود آورده است، در زمان های قدیم اقلام مصرفی یک زندگی بدور از تشریفات و تجملات فعلی بود و در هر صورت نوعی کنترل قیمت هم از طرف دولت در بازار وجود داشت که بقول معروف از دیدگاه اقتصاد دانان اندیشمند ما الان شاید دیگر برای پرداختن به این مقوله خیلی دیر شده و انگار به مشکل لاینحلی تبدیل شده است چرا که هنوز هم چندان مسئله حادی از نظر دولتمردان تلقی نمی شود که بتوان انتظار به بهبود یافتن این اقتصاد پیچیده و ناسالم را داشت!
 

ادامه مطلب ...

پولدارها چگونه پولدارتر می‌شوند؟

هفته گذشته یکی از بزرگ‌ترین بورس‌بازان تهران از دنیا رفت. حاج منوچهر رشیدبیگی یکی از بزرگ‌ترین بورس‌بازان ایران و از نسل گروهی از فعالان بازار بود که در طول سال‌های طولانی و به آرامی ثروت فوق‌العاده‌ای را اندوخته و به چهره‌ای تاثیرگذار در بازار تبدیل شده بود. اگر چه بر اساس سنت خداوندی هر کس در نهایت توشه‌ای جز اعمال خود را با خود نخواهد برد و در جهان نیز فرزندان شایسته‌ای را به یادگار می‌گذارد، اما نمی‌توان از یک واقعیت صرفنظر کرد. توانایی کسب ثروت اگر چه نمی‌تواند تامین خوشبختی را برای انسان تضمین کند، اما قطعا می‌تواند مانع از بدبختی بشود و برای فرزندان و نزدیکان انسان می‌تواند زندگی بدون سختی را رقم بزند، اما به راستی چرا کلمه بورس و بورس‌باز ناخودآگاه مترادف با ثروت و رفاه است.
 

ادامه مطلب ...

مقدمه ی کتاب پدر پولدار پدر بی پول نوشته رابرت کیوساکی

کتاب "پدر پولدار ، پدر بی پول " که به مدت سه سال پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال بود، به بررسی زندگی دو پدر می پردازد که یکی پولدار و دیگری بی پول است. اولی بسیار باهوش ، تحصیل کرده و دارای مدرک دکترا از دانشگاه استنفورد و دیگری فقط تا هشت کلاس سواد دارد. هر دوی آنها در حرفه هایشان موفق بوده و تمام عمرشان را به سختی کار کرده اند اما یکی وقتی میمیرد ، ده ها میلیون دلار برای خانواده و سازمان های خیریه به جا می گذارد ، حال آنکه دیگری پس از مرگش مقروض است.

 رابرت کیوساکی نویسنده این کتاب پر فروش می گوید: علت عمده ای که باعث می شود اغلب مردم در تنگناهای مالی به سر ببرند این است که آنها سالهای زیادی از عمر خود را در مدارس می گذرانند اما در خصوص پول ، چیز زیادی یاد نمی گیرند. نتیجه این است که مردم فقط یاد می گیرند برای پول کار کنند ، اما هیچ گاه یاد نمی گیرند چه کنند تا پول برایشان کار کند!

  ادامه مطلب ...

چگونه یک طرح تجاری برای کسب و کار بنویسیم؟

مروری اجمالی بر کتاب How To Write a Business Plan

1


همیشه افرادی هستند که با علاقه ی زیادی از ایده هایشان صحبت به میان می آورند؛ از کار هایی که تا به حال انجام داده اند و از کار های بزرگی که می خواهند به راه اندازند، می گویند. بعضی از این افراد همیشه در افکارشان سر درگم هستند. این گونه افراد رؤیاها و ایده هایشان را مرتب نمی کنند و خیلی وقت ها پیش می آید که حرف قبلی خودشان را تغییر می دهند؛ یا جور دیکری آن را بیان می کنند، یا اصلاً حرف دیگری می زنند. آیا می شود صحبت های پراکنده را متمرکز تر و دقیق تر در یک جا نوشت؟ یک کار آفرین می گوید: « تا چیزی نوشته نشود وجود نخواهد داشت. »

 

  

ادامه مطلب ...

چگونه بدون هیچ پولی کسب و کاری را شروع کنیم؟

آیا می دانید که بدون پول هم می توانید کسب و کاری را شروع کنید؟

 آیا به دلیل نگرانی از نداشتن پول، قادر به دنبال کردن رویایتان در زمینه کارآفرینی نیستید؟

آیا ایده کسب و کار خوبی در سر دارید و یا فرصت مناسبی را برای آغاز کسب و کار می شناسید اما به دلیل نداشتن سرمایه از شروع کار بازمانده اید؟ 

در این صورت خواندن این مقاله که در آن راز شروع کسب و کار بدون هیچ پولی را آموزش می دهم برای شما مفید خواهد بود.

 

ادامه مطلب ...

مدیریت مالی چیست؟


مدیریت مالی چیست؟ 

 مدیریت مالی : عبارتست از کاربرد اصول ومفاهیم اقتصادی برای تصمیم گیری و حل مساله.

تعریف مدیریت مالی

مدیریت مالی عبارتست از کاربرد اصول ومفاهیم اقتصادی برای تصمیم گیری و حل مساله.

به بیان ساده می توان گفت مدیریت مالی همان اقتصاد کاربردی است.

 

ادامه مطلب ...

ناپلئون هیل: ۱۲ ثروت زندگی که از آنها بی‌اطلاعید!

ناپلئون هیل نویسنده آمریکایی مشهوری ست که یکی از پیشگامان سبک مدرن ادبیات موفقیت شخصی بود. یکی از معروف‌ترین اثرهای او، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and Grow Rich) هست که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است. در زمان مرگ ناپلئون هیل در سال ۱۹۷۰ بیش از ۲۰ میلیون نسخه از کتاب مشهور او با عنوان ” بیندیشید و ثروتمند شوید ” فروخته شده بود. آثار هیل قدرت باورهای شخصی و نقش آن‌ها در موفقیت‌های فردی را اثبات می‌کند. بیشتر کتاب‌های ناپلئون هیل به معرفی اصول سرنوشت سازی پرداخته که برای کسب موفقیت و ثروت ضروری هستند. بی‌شک جمله «آنچه را که ذهن انسان بتواند تصور و باور کند، می‌تواند به آن دست یابد.» معروف‌ترین نقل‌قولی ست که از ناپلئون هیل برای تشنگان موفقیت و ثروت به یادگار مانده است.

اگر فکر می‌کنید ثروت فقط پول و مادیات است سخت در اشتباهید. عشق، روابط موفق و سلامت جسمانی ثروت‌هایی هستند که هر چند اغلب توسط انسان نادیده گرفته می‌شوند اما به مراتب باارزش‌تر از پول هستند. ناپلئون هیل در کتاب شاه کلید ثروت به معرفی ۱۲ ثروت زندگی پرداخته است. اگر می‌خواهید واقعاً فرد موفق و ثروتمندی باشید از امروز تلاش کنید تمام این ثروت‌ها را در کنار هم و به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند در زندگی خود داشته باشید.

 

ادامه مطلب ...

فقیر مردن بی دلیل نیست : ۵ مانع اصلی ثروتمندی

چرا اکثر افراد جامعه ثروتمند نمی‌شوند؟ در جامعه‌ی ما، با امکانات و فرصت‌هایی که داریم، چرا فقط عده کمی در هنگام بازنشستگی از نظر مالی بی نیاز هستند؟ پس از سال‌ها تلاش سرانجام توانسته‌ام پاسخی دقیق برای این پرسش‌ها پیدا کنم. در این مقاله ۵ دلیل اصلی که مانع از ثروتمند شدن اکثر افراد می‌شود را بررسی می‌کنیم.

 

ادامه مطلب ...