چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم
چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم

راه خود را از میان دگرگونی بیابید

روانشناسان کشف کرده اند که انسانها ذاتاً  دگرگونی و تازگی را دوست دارند. اما هنوز بسیاری از ما سعی می کنیم خود را در لنگرگاه امنی که اکنون هستم بمانیم تا اینکه دل به امواج روزگار بسپاریم. همه ما فکر می کنیم اگر در دنیای شناخته شده ها بمانیم امنیت و آسایش وحتی شادی بیشتری داریم.

اما بدانید که هیچ چیز نمی تواند از قدرت باور و ایمان با ارزش تر باشد. خودداری از دگرگونی و پیشرفت برای انسان بسیار مخاطره آمیز است. بله روبرو شدن با ناشناخته ها به نظر ترسناک می رسد. و همین حرکت از مسیر عادی و معمول همیشگی به یک راه جدید گیج کننده هم هست. ولی همین جای عجیب و ترسناک جایی است که موقعیت ها و پیشرفت وجود دارد.

 

 

یکی از بزرگترین وظایف رهبری (رهبری ربطی به موقعیت شما ندارد بلکه به راهی که هر روز در آن گام می نهید مربوط است.) برخورد با دگرگونی هاست. و هر گاه زمان تغییرات فرا رسد یک رهبر واقعی تبدیل به یک استاد می شود. آنها روشنفکر هستند آنها به فرصت های جدید اهمیت می دهند و آنها را پیگیری می کنند. آنها از همه چیز می پرسند و بهترین راه را پیدا می کنند.

بنابراین وقتی که با دگرگونی ها مواجه می شوید هنگام آموختن است نه هنگام فرار!

در این مقاله چند نکته از طرف «یاد بگیر دات کام» برای پیدا کردن راه در هنگام دگرگونی خدمتتان ارائه می شود:

1ــ به شدت مطالعه کنید ــ شاید با ارزش ترین چیزی که هر پدری برای فرزندش به یادگار می گذارد کتابخانه اش باشد. کافیست در هر کتاب یک اندیشه یا طرز فکر برای ارتقاء سطح زندگی بیابید. احتمالاً کسی قبلاً در شرایطی که شما اکنون دارید بوده است یا مسئله ای که شما اکنون با آن دست به گریبان هستید قبلاً کسی آنرا حل کرده باشد. پس عاقل باشید و از تجربیات دیگران استفاده کنید.

2ــ روزنامه ــ برای اینکه بتوانید درک درستی از زندگی خود داشته باشید، احتیاج به یک بازتاب مناسب دارید. و برای این منظور هیچ چیز بهتر از این نیست که یک تکه کاغذ بردارید و افکار خود را بنویسید.

3ــ گفتگو ــ هیچ چیز مانند یک گفتگوی با ارزش مرا تهییج نمی کند. یک برنامه گفتگو با افرادی که شما را مجذوب می کنند و حتی با افرادی که باعث دلسردی شما می شوند بچینید. یک گفتگوی محترمانه با افرادی که با شما موافق نیستند سبب می شود از آنها چیزهای جدید بیاموزید.

از پنجره ای که ما با آن به دنیا می نگریم گاه شیشه هایش گرد و غبار می گیرد. در این هنگام بهتر است گاهی از دید دیگران به جهان نگاه کنیم آنوقت است که متوجه این گرد و غبار مزاحم می شویم. و آن را می زداییم.

4ــ کمی ماجراجویی کنید ــ غذاهای جدید را انتخاب کنید، به یک موزه بروید، به محل کار دوستان خود بروید، به طبیعت بروید و مقداری از وقت خود را آنجا بگذرانید. و کارهایی از این قبیل انجام دهید این به شما کمک می کند خلاق تر باشید. ماجراجویی به شما کمک می کند دنیا را از دریچه ای جدید ببینید. و بعضی مواقع به همین سادگی یک فکر عالی به نظرتان می رسد.

5ــ گوش دهید ــ امروزه کتابها، مقالات و برنامه های آموزشی در زمینه موفقیت به فراوانی در بازار یافت می شوند اگر در اتوبوس یا اتومبیل وقت زیادی می گذرانید از این برنامه ها استفاده کنید و زمانی را که قبلاً در راه تلف می شد تبدیل به یک دانشگاه کنید.

آنکه سریعتر می آموزد برنده است. هیچ چیز مانند آموختن نمی تواند به شما در دگرگونی و ایجاد تغییر کمک می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد