چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم
چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم

همان موجودی باشید که قرار است در این دنیا باشید

تفاوت زیادی است میان منحصر به فرد بودن و یکسان بودن. همه ما یکی هستیم اما مثل هم نیستیم اگراین قضیه در ذهن شما تضاد می­آفریند فکر کنید که نور خورشید فقط یکی است اما رنگها متفاوتند. فقط یک نوع آتش هست اما دهها نوع آتشبازی داریم. فقط یک آب هست اما رودها و دریاچه ها و دریاها متفاوتند. به همین صورت می توان گفت اگرچه خداوند مارا آفریده اما بنابر اراده خود، هر یک از ما را به شکلی متفاوت آفریده، پس ما منحصر به فرد هستیم.

  

همه ما در جوامعی زندگی می کنیم که تلاش می کنند همه ما را یکسان سازند، اما خالق ما، ما را به صورتی مشخص با هویتی جداگانه که در همه عالم منحصر به فرد است خلق کرده است. بنابراین برای آنکه در حیطه هدایت الهی باشیم می باید فردیت خود را حفظ کنیم. در عین حال به خالق خود و همه افراد بشر و هر آنچه در عالم وجود دارد پیوند برقرار کنیم. دلیلی ندارد که تلاش کنیم همانند هم باشیم، قرار ما این است که در عالم مادی خود را به خداوند شبیه سازیم.

من نوشته های لئوبوسکالیا را دوست دارم. در اینجا داستانی را از او نقل می کنم که دیدگاه مرا به خوبی شرح می دهد.

یک روز جانوران جنگل گرد هم جمع شدند و قرار گذاشتند که مدرسه ای تأسیس کنند. خرگوش، پرنده، سنجاب، ماهی و مارماهی در هیئت مدیره این مدرسه بودند. خرگوش اصرار داشت که دویدن جزو برنامه های درسی قرار گیرد. ماهی پافشاری کرد که آموزش شنا جزو برنامه های درسی باشد و سنجاب عقیده داشت که آموزش بالا رفتن عمودی از درخت از ضروریات و واجبات است. آنها نظریاتشان را روی هم گذاشتند و برنامه آموزشی مدرسه را نوشتند و قرار شد هر یک از جانوران همه درسها را یاد بگیرد.

خرگوش در دویدن نمره عالی گرفت اما بالا رفتن از درخت برای او بسیار سخت بود و هر بار از پشت به زمین می افتاد. یک بار هم طوری زمین خورد که سرش آسیب دید و دیگر توان دویدن هم نداشت. بعد هم در دویدن به جای نمره 20 نمره 14 گرفت! و البته در بالا رفتن از درخت مردود شد!

پرنده، در پرواز عالی بود اما وقتی نوبت دویدن روی زمین رسید دچار دردسر شد. بال و نوکش شکست. نمره اش در دویدن 12 شد در پرواز هم چون صدمه دیده بود 15 گرفت!

در پایان کار، کسی که توانست شاگرد اول شود مارماهی خنگ بود که هر کاری را می توانست نصف نیمه انجام دهد. اما معلمان خوشحال بودند که توانسته بودند همه دروس را در برنامه بگنجانند و همه حاضران هم، همه دروس را گذرانده اند و اسم این کار را هم گذاشتند آموزش جامع!!!

 به فردیت خود احترام بگذارید و هر فشاری را برای یکسان شدن با دیگران کنار بزنید. همان موجودی باشید که قرار است در این دنیا باشید. شما فکر و اندیشه ای هستید که زمان تحقق آن در جهان فرا رسیده است.

شما منحصربه فردهستید، از یکسان شدن با دیگران اجتناب کنید.

یادمان باشد که: کلاغ خواست راه رفتن کبک را بیاموزد راه رفتن خود را هم فراموش کرد.


منبع



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد