۱ - قدردانی و تجلیلهای خالصانه و واقعی را از یاد نبرید. ۲ - اشتباهات دیگران را غیرمستقیم به آنان گوشزد کنید. ۳ - قبل از سرزنش دیگران، درباره خطاهای خود صحبت کنید. ۴ - به جای این که مستقیماً دستور بدهید، آنها را در قالب سؤال مطرح کنید. ۵ - آبروی دیگران را حفظ کنید. ۶ - چنان چه کوچکترین پیشرفتی در عملکرد سایرین میبینید، از آنها تمجید کنید. در تصدیق کردنهایتان، خالص و در تمجیدهایتان بیمضایقه عمل کنید. ۷ - دیگران را به نیکی یاد کنید تا آنها نیز بتوانند در زندگی خودشان را بالا بکشند. ۸ - به کارمندان خود دلگرمی بدهید. ۹ - اگر دیگران به پیشنهادتان عمل کردند با رفتار مناسب خود آنها را شاد کنید. |
منبع : مجله راه زندگی |