چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم
چتو

چتو

چتو اینکارو درست انجام بدم

چگونه مشکلات مالی خود را حل کنیم؟

شما مشکلات مالی خود را چگونه حل می کنید؟
  • خرج کردن را متوقف می کنید

  • در نگرانی و تشویش به سر می برید

  • بیشتر قرض می کنید

  • دارایی های خود را می فروشید

  • افسرده می شوید

  • غر می زنید و به زمین و زمان بد و بیراه می گویید

  • کلاهبرداری می کنید یا دزدی می کنید

  • منتظر می مانید تا کسی پولی را که می خواهید به شما بدهد

البته هیچ کدام از این راه ها برای بدست آوردن پول بیشتر به شما کمکی نمی کند.

هر چند این راه حل موثر است.

"من مشکلات مالی را با مقدار زیادی پول پاسخ می دهم، نه با نگرانی یا غم یا امید واهی"

ال. رن هوبارد

شما مشکلات مالی خود را با کار کردن و پول در آوردن می توانید حل کنید. هیچ راه دیگری نمی تواند راه حل مناسبی باشد. مقدار کافی پول می تواند مشکل شما را حل کند.

 

 

توصیه ها

  1. مشخص نمایید چه مقدار پول نیاز دارید. مقدار پول را در بالای صفحه بنویسید. " من باید 10000 دلار در ماه بدست آورم"

  2. تمام دارایی های خود را و روش هایی که می توانید به کمک آن پول در بیاورید از ملک و جواهرات گرفته تا توانایی ها مهارت ها دانش و روابطی که دارید همه را لیست کنید سعی کنید تا حد ممکن لیست خود را تکمیل نمایید.

مثال: شما یک وانت، یک دوربین، یک تخت خواب خالی و 11225 دلار دارید. آیا سازماندهی، گوش کردن یا صحبت کردن شما خوب است. آیا می توانید کاری کنید که مخاطب شما احساس مهم بودن بکند؟ آیا در باره اسب ها، ساخت لوازم منزل و دکور سازی، اماکن تاریخی، فروش اینترنتی و... اطلاعات و مهارتی دارید؟ شما جنیفر رابرت، تیم، راث، استیو و... را می شناسید. شما برای کمک به دیگران علاقه و شور و شوق دارید. می توانید ماکت بسازید؟ مسائل پیچیده را حل کنید؟ چیز های جدید بیاموزید و بسیاری چیز های دیگر؟

3. هر موقعیتی را که برای پول در آوردن دارید استفاده کنید. لیستی از همه آنها داشته باشید. روش های سنتی و مدرن هر راهی که با داشته های شما قابل انجام است لیست کنید ببینید با ترکیبی از مهارت ها و دانش و دارایی هایتان چه کار هایی می توانید راه بیندازید.

مثال: در اتاق خود می توانید با کامپیوتر خود کار کنید می توانید نقشه بکشید، تایپ کنید، ترجمه کنید بدون اینکه به مکان خاصی نیاز داشته باشید در آمد داشته باشید. بیاموزید چگونه می توانید سرمایه را باز یابید. به شرکت خود کمک کنید در بازاریابی پیشرفت کند.

4. روشی را انتخاب کنید که درآمد زایی آن ثابت شده است. آیا دیگران به این روش پول در می آورند؟

اگر چنین است پس نامزد خوبی برای کار بعدی شماست.

اگر دیگران نتوانسته اند به این روش پولی در بیاورند به فکر راه دیگری برای پول در آوردن باشید. به عنوان اولین انتخاب کاری را که امتحان شده است و درآمد زاست انتخاب کنید و به عنوان سرگرمی می توانید روی رویای خود کار کنید.

5. مطمئن شوید دیگران برای کالا یا خدمات مورد نظر شما پول می دهند.

به عنوان مثال می توانید به رئیس خود پیشنهاد کنید" آیا می دانید 150 مالک اسب نیاز به اصطبل دارند می خواهید من بروم و با آنها صحبت کنم ببینم این بازار چگونه است آیا آنها حاضرند ما برای آنها اصطبل بسازیم"  اگر این کار انجام شود احتمالاً شما بخش جدید را اداره خواهید کرد.

یا به عنوان مثالی دیگر می خواهید عکس بگیرید و از این راه پول در بیاورید. بنابراین احتمالاً با عکاسان حرفه ای ملاقات خواهید کرد تا بفهمید آنها چقدر پول در می آورند.

6. اگر همه نشانه ها خوب است در دنیای واقعی نظر خود را امتحان کنید و بیش از این وقت و انرژی خود را هدر ندهید. به عنوان مثال می توانید کاری نیمه وقت راه بیندازید تا وقتی که این کار رونق گرفته آنرا توسعه دهید. کالا یا خدمات خود را به تعداد کم در اختیار دیگران قرار دهید ببینید رقبتی به خرید آن دارند. در روزنامه ای کوچک یا محلی سفارش تبلیغات بدهید.  قبل از هر حرکت بزرگ کاملاً آنرا بسنجید به خصوص اگر کسب و کاری جدید را آغاز کرده اید.

7. وقتی که از درآمد زایی کسب و کار خود اطمینان حاصل کردید می توانید وقت و پول بیشتری روی آن سرمایه گذاری کنید.

8. اگر نمی توانید منبع درآمد مناسبی برای خود پیدا کنید. بهتر است برای خود برنامه ای بریزید. اگر گوهر اصیل را بدست آورید می توانید منابع درآمدی جدیدی بیابید.

مثلا ممکن است به آموزش های جدید یا ویژه ای نیاز داشته باشید، شاید قبل از اینکه بتوانید پول بیشتری بدست آورید باید مدتی شاگردی کنید تا تجربه بیشتری کسب کنید. ممکن است به مسئولیت پذیری بیشتری نیاز داشته باشید. احتمالا باید آشنایی خود را با حرفه خود بیشتر کنید. و احتمالا به ارتباطات بیشتر و روابط عمومی قوی تری نیاز خواهید داشت. برای همه این کار ها می توانید برنامه و نقشه داشته باشید پله های ترقی را مشخص کنید و مطابق آن قدم به قدم پیش بروید.

9. همین که برنامه ای ریختید که از کارکرد آن مطمئن شدید باید روی آن سخت کار کنید و مدت طولانی به آن پایبند باشید تا رویای شما به حقیقت بپیوندد. شما مشکلات مالی خود را با بدست آوردن پول بیشتر رفع خواهید کرد.

10. این آخرین مرحله برای بدست آوردن رفاه است اما به ندرت کسی به آن عمل می کند.

"من هیچگاه به کمک کسی دل نمی بندم. و همیشه سعی می کنم کل پولی را که نیاز دارم خودم فراهم کنم. از هر کدام از سه یا چهار منبع درآمد یا راه های پول در آوردن که می شناسم"  _ ال. رن هوبارد

هر گاه که یک منبع درآمد مطمئن یافتید آنگاه به دنبال منبع درآمد بعدی باشید و برای آن هم همین مراحل را دنبال کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد